TwitterFacebook

Szczuczyn: Jedna jezdnia jest asfaltowa, druga będzie betonowa [FOTO]

Symboliczna łopata wbita pod budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. Ta ma być częścią drogi ekspresowej S61 i tym samym szlaku komunikacyjnego Via Baltica. Uroczystego rozpoczęcia inwestycji dokonał dzisiaj (16.10) m.in. przedstawiciel ministra infrastruktury Paweł Czemiel. – Chciałbym podkreślić, że Via Baltica to kręgosłup komunikacyjny i podstawa rozwoju Polski północno-wschodniej. Jest to bezpieczeństwo i komfort w podróżowaniu ale przede wszystkim rozwój regionu, który we wcześniejszych latach moim zdaniem był zapomniany. Nie wszyscy wierzyli, że ta droga powstanie – mówił Paweł Czemiel.

Ten odcinek trasy Via Baltica będzie nietypowy, bo wykonany w dwóch technologiach. Obie są wytrzymałe, ale jak mówił Wojciech Borzuchowski, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA, potraktowane zostanie to jako eksperyment. – Będziemy mieli ciekawy do spostrzeżeń i ocen taki poligon doświadczalny już po wykonaniu tej drogi. Lewa jezdnia będzie posiadała nawierzchnię betonową, natomiast jak wszyscy widzimy, ta prawa jezdnia, która jest wykonana jest w technologi nawierzchni bitumicznej – mówił dziś (16.10) dyrektor Borzuchowski. Jak informuje przedstawiciel wykonawcy drogi, to nie oni podejmują decyzję o tym, w jakiej technologi zostanie przeprowadzona inwestycja. – Budujemy zgodnie z wytycznymi przekazanymi przez naszego zamawiającego – mówi Marek Sobecki, dyrektor finansowy wykonawcy.

Budowa lewej jezdni obwodnicy Szczuczyna nie będzie miała wpływu na ruch samochodowy na już wybudowanym odcinku trasy. – W ramach tego projektu jest wykonanie pasa awaryjnego na istniejącym odcinku, więc on będzie robiony pod ruchem, ale już główna część tego zadnia nie powinna zakłócać jazdy kierowcom – mówi Marek Sobecki.

Wykonawca nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, która z dwóch użytych technologii okaże się dla kierowców lepsza. – Do momentu, kiedy nie sprawdzimy, nie jesteśmy w stanie powiedzieć. Obie technologie są stosowane, więc może wizualnie będą  jedynie rzucać się w oczy – dodaje dyrektor Sobecki.

W ramach inwestycji oprócz lewej jezdni obwodnicy Szczuczyna powstanie most i cztery wiadukty. Budowany odcinek ma ponad 6,5 km długości. Koszt jego realizacji to ponad 75 mln złotych.

pz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *