TwitterFacebook

Via Baltica: Powstaje druga nitka obwodnicy Szczuczyna [FOTO]

Na około 60 % ocenia zaawansowanie prac przy budowie drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad. Właśnie minął rok od momentu rozpoczęcia rozbudowy tego fragmentu Via Baltica. 

„Zaawansowanie prac sięga 60 procent, a zakończenie robót planowane jest na maj przyszłego roku. Celem inwestycji jest osiągnięcie standardu drogi ekspresowej S61 na całej obwodnicy Szczuczyna” – informuje GDDKiA.

W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili  wybudowania jednozjezdniowej obwodnicy Szczuczyna) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów.

Umowę o wartości 75 mln zł. na zaprojektowanie i budowę obw. Szczuczyna, podpisano 26 maja 2017 r. ze spółką POLAQUA. Nadzór inwestorski pełni spółka TPF Sp. z o.o.

Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj” , a więc do zadań Wykonawcy należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej oraz, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał Wojewoda Podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później.

Via Baltica w budowie

S61 to strategiczna inwestycja drogowa łącząca Polskę i Litwę bezpiecznym i szybkim szlakiem. S61 przebiega przez województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko – mazurskie. Do tej pory oddane do użytku zostały już obwodnice Augustowa, Suwałk, Szczuczyna i Stawisk.

Oto jak wygląda zaawansowanie prac na pozostałych odcinkach:

  • Węzeł Podborze – Śniadowo o długości ok. 19,5 km, odstąpiono od umowy z pierwotnym wykonawcą i 16 sierpnia 2019 r. ogłoszono ponowny przetarg,
  • Węzeł Śniadowo – Łomża Południe o długości ok. 17 km, trwają prace budowlane, wartość kontraktu to 380 mln zł,
  • Węzeł Łomża Południe – Łomża Zachód o długości ok. 7,2 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 21 grudnia 2017 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest na IV kw. 2019 r., wartość kontraktu to 218,1 mln zł,
  • Węzeł Łomża Zachód – Węzeł Kolno o długości ok. 12,9 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 11 października 2018 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 12 sierpnia 2019 r., wartość kontraktu to 525,6 mln zł,
  • Węzeł Kolno – Stawiski o długości ok. 16,4 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 31 października 2017 r., drogowcy weszli na plac budowy (ZRID wydany pod koniec września 2019 r.), wartość kontraktu to 288,3 mln zł,
  • Stawiski – Szczuczyn o długości ok. 18 km, umowa z Wykonawcą podpisana 31 października 2017 r., trwają prace budowlane, decyzja ZRID została wydana 30 sierpnia 2019 r., wartość kontraktu to 342,1 mln zł,
  • Obwodnica Szczuczyna (II jezdnia) o długości ok. 6,6 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 26 maja 2017 r., trwają roboty budowlane, planowane oddanie do użytku I kw. 2020 r., wartość kontraktu to 75 mln zł,
  • Szczuczyn – Ełk Południe o długości ok. 23,3 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 6 sierpnia 2018 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest w grudniu 2019 r., wartość kontraktu to 700 mln zł,
  • Ełk Południe – Wysokie o długości ok. 22,9 km (wraz z połączeniem S16 do Ełku), umowa z Wykonawcą została podpisana 19 lipca 2018 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest na styczeń 2020 r., wartość kontraktu to 686 mln zł,
  • Wysokie – Raczki o długości ok. 20,2 km, umowa z Wykonawcą podpisana 4 lipca 2018 r.,decyzja ZRID została wydana 7 października 2019 r., wartość kontraktu to 484 mln zł,
  • Raczki – obwodnica Suwałk o długości 13 km (w użytkowaniu), wartość kontraktu to 659 mln zł,
  • Obwodnica Suwałk o długości ok. 12,8 km (w użytkowaniu), wartość kontraktu to 299,4 mln zł,
  • Koniec obwodnicy Suwałk – Budziska (granica państwa) o długości ok. 24,2 km, odstąpiono od umowy z pierwotnym wykonawcą i 9 sierpnia 2019 r. ogłoszono ponowny przetarg.

pg/GDDKiA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *