TwitterFacebook

Łomża: Do 2022 roku miasto zakupi 10 autobusów na gaz? [FOTO]

W Urzędzie Miejskim w Łomży prezydent miasta, Mariusz Chrzanowski podpisał list intencyjny z PGNiG zakładający budowę infrastruktury do tankowania paliw CNG w zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. To zwiększa szanse miasta na zakup ekologicznych autobusów ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego. W pierwszym etapie inwestycji planowany jest zakup 10 autobusów zasilanych gazem ekologicznym CNG.

Gospodarz miasta zaznaczył, że miasto jest zainteresowane mobilnością elektryczną, a zakup autobusów na gaz CNG się w to wpisuje. – Będziemy starali się pozyskać środki na zakup autobusów na gaz. Taka możliwość pojawia się w ramach RPO i rozważamy złożenie wniosku na zkaup 10, 12-metrowych autobusów na gaz oraz dwóch małych autobusów elektrycznych – mówił prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski, który podkreśla, że autobusy jakie posiada obecnie MPK są już stare i niezbędny jest zakup nowych.

Korzyści z takich autobusów na gaz jest dużo. – Po pierwsze jeżeli chodzi o sam koszt zakupu jest on o wiele tańszy niż autobusy elektryczne. Kwestia użytkowania też jest o wiele niższa i przede wszystkim ochrona środowiska. Jak wiecie państwo jest to niezwykle ważne i staramy się poprzez realizację różnych programów antysmogowych w mieście dbać o zdrowie naszych mieszkańców – przekonywał gospodarz Łomży.

Jak poinformował Marcin Szczudło, Wiceprezes PGNiG, CNG jest to sprężony gaz ziemny taki sam jak jest np. w kuchenkach tylko, że o innym stopniu sprężenia. Dodaje, że autobusy nim zasilane są to ekologiczne i ciche pojazdy, które świetnie sprawdzają się w środowisku miejskim. – Jest to bardzo wydajne rozwiązanie. Taki autobus zasilane gazem może po jednym zatankowaniu przejechać około 500 km. Jest to praktycznie tyle samo, a czasami nawet ciut więcej niż w przypadku diesla. Wiceprezes PGNiG zaznaczył także, że autobusy na gaz są w 100 procentach bezpieczne. – Nawet w przypadku jakiegoś wypadku to ten gaz się ulatnia i nie tworzy żadnego zagrożenia.

Gdyby Łomża zakupiła 10 autobusów zasilanych ekologicznym gazem CNG, będzie to stanowić ok. 25 procent całego taboru w mieście.

Bartosz Święciński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *