TwitterFacebook

Łomża z czy bez kompleksów?

– Mieszkańcy Łomży są dumni ze swojego miasta. Kochają to miasto, chcą tutaj zostać. Doceniają walory przyrodnicze, położenie, krajobraz, zabytki, tradycję i oczekują, żeby wykorzystywać nasze położenie, infrastrukturę, zasób ludzki, bo nie mamy mieć kompleksów – mówił podczas dzisiejszej (06.09) konferencji prasowej Maciej Borysewicz. Kandydat Koalicji Obywatelskiej na fotel prezydenta Łomży zaprezentował wyniki ankiety przeprowadzonej przez niego i jego współpracowników, dotyczącej potrzeb życia w Łomży. Poznaliśmy też hasło wyborcze tego komitetu – „Łomża bez kompleksów”.

– Łomża nie może czuć się gorsza od innych miast, możemy i chcemy być miastem, które będzie wykorzystywało swój potencjał – mówił o swoim haśle wyborczym Maciej Borysewicz. Przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej zaprezentowali przygotowane na tę okazję małe billboardy, pokazujące te elementy miasta, które są lub powinny być jego wizytówką. Sopot? Łódź? Giżycko? Kraków? Żywiec? – nazwy tych miast przewrotnie widnieją na pierwszym planie zdjęć w większości łomżyńskiego krajobrazu. – Mamy piękny port, mamy bulwary, naszym atutem jest położenie nad rzeką Narew – mówił Maciej Borysewicz, pokazując zdjęcie łodzi zacumowanej w porcie Łomża z napisem „Giżycko?”. Jak dodał, z ankiety wynika, że mieszkańcy miasta chcą dalszego rozwoju infrastruktury nad Narwią i możliwości pływania po rzece żaglówkami i niewielkimi łodziami motorowymi.

Z ankiet wynika między innymi, że problemem jest wyludnianie się miasta, niepokój związany z zadłużeniem Łomży czy zadowolenie z mającej powstać trasy Via Baltica. Z drugiej jednak strony łomżanie obawiają się, że potencjał związany z tą drogą nie zostanie w pełni wykorzystany. Powołamy zespół, który będzie przygotowywał plan działania, już po otwarciu trasy Via Baltica, ale musimy być na to przygotowani. Musimy korzystać i czerpać z doświadczeń miast, które poprzez otwarcie swojej obwodnicy utraciły pewien ruch samochodów i potencjalnych klientów. Musimy na to być przygotowani – wskazywał kandydat Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej.

Ankiety pokazały też, że najbardziej rozpoznawalną i rozpowszechnioną formą promocji Łomży jest piwo, a jednym z najbardziej turystycznych miejsc plaża miejska.

Badanie zostało przeprowadzone od 9 sierpnia do 2 września tego roku na grupie ponad tysiąca osób. 73 ankiety zostały wypełnione przez stronę internetową, a 957 drogą tradycyjną i za pomocą portalu Facebook. 114 ankiet wypełniły osoby mieszkające poza Łomżą. – Uznaliśmy, że dla przejrzystości sytuacji tych nie uwzględnimy w podsumowaniu, gdyż interesują nas opinie mieszkańców samego miasta – mówił Maciej Borysewicz. Ponad 57 % ankietowanych to mężczyźni, a 42 % kobiety. Większość badanych wskazało, że jest w związku i ma dzieci. 57 % łomżan zadeklarowało, że mieszka w mieście nad Narwią od urodzenia.

Przypomnijmy, że o fotel prezydenta Łomży oprócz Maciej Borysewicza ubiega się jak do tej pory jeszcze trzech kandydatów. Obecny włodarz miasta Mariusz Chrzanowski, Agnieszka Barbara Muzyk z ramienia Prawa i Sprawiedliwości i Dariusz Janicki z Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

pz

1 komentarz

  1. Czesław Odpowiedz

    Zapomnieliście,że częścią planu Łomża bez kompleksów jest zdecydowane ograniczenie ingerencji Kościoła w sprawy Miasta. Nie wstyd Wam?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *