TwitterFacebook

Łomżyńskie Anioły Biznesu 2019 – statuetki rozdane zostały po raz trzeci [FOTO]

Do konkursu wpłynęło 251 wniosków, w których zgłoszono aż 74 przedsiębiorców. To spośród nich wybrano laureatów siedmiu kategorii, którym wręczono statuetki w kształcie anielskich skrzydeł. Poznajcie tegorocznych laureatów Łomżyńskich Aniołów Biznesu.

Inicjatywa dedykowana jest przedsiębiorcom działającym na terenie ziemi łomżyńskiej. Jej organizatorami są: Miasto Łomża oraz Starostwo Powiatowe w Łomży. Nagroda “Łomżyńskie Anioły Biznesu” to wyróżnienie przyznawane przedsiębiorcom, którzy swoją działalnością przyczyniają się do rozwoju gospodarczego oraz promocji Łomży i regionu. W tym roku nagrody wręczono w siedmiu kategoriach: Firma Roku, Inwestor Roku, Kobieta biznesu, Firma z sercem, Pracodawca Jutra, Ambasador Ziemi Łomżyńskiej i Super Anioł.

W Łomży i powiecie łomżyńskim mamy zarejestrowanych ponad 10 tysięcy przedsiębiorców, więc to jest nie lada zadanie, żeby wybrać spośród nich najlepszą siódemkę. To działanie jest dla nas priorytetem, które przewija się od początku naszej pracy. Chcemy doceniać przedsiębiorców, motywować ich, ale też stawiać młodym przedsiębiorcom wzorce do naśladowaniapodkreśla Andrzej Garlicki, zastępca prezydenta Łomży i członek kapituły konkursowej.

Laureatką w kategorii „Kobieta Biznesu”  została Elżbieta Gadomska, dla której nagroda jest docenieniem wielu lat pracy. – To miłe, że ktoś to zauważa. Nie pracujemy dla siebie, ale dla całej społeczności. Także niezmierni miło jest usłyszeć takie podziękowania – mówiła tuż po odebraniu statuetki.

Pani Elżbieta Gadomska jest właścicielem piekarni i cukierni Okruszek w Łomży. Z zawodu nauczycielka, bez żadnych doświadczeń z piekarnią podpisała kontrakt na dostawę maszyn i urządzeń piekarniczych o wartości kilkuset tysięcy marek niemieckich. W hali produkcyjnej o powierzchni 70 metrów kwadratowych, w wynajętym lokalu rozpoczęła wraz z ojcem i dziewięcioosobową załogą produkcję pieczywa. Po 3 latach przeprowadzili się do własnego lokalu przy ulicy Piłsudskiego 4 o powierzchni 400 m. W kolejnych latach powstał nowy zakład przy ulicy Przykoszarowej. Obecnie piekarnia mieści się przy ul. Poznańskiej gdzie w 2015 r. powstał nowy zakład piekarni, wyposażony w pełni zmechanizowane i zautomatyzowane urządzenia.

Dzisiaj jest to najnowocześniejszy zakład piekarniczy w województwie podlaskim.
Pani Gadomska podkreśla, że samodzielnie prowadzi firmę, podejmuje trudne decyzje i odpowiada za wszystko. Jest to ogromne wyzwanie. Jednakże świadomość tego co udało mi się osiągnąć daje jej ogromną satysfakcję.
Obecnie piekarnia posiada 6 sklepów firmowych w Łomży i 2 sklepy w Białymstoku.

W tym roku nagrodę w kategorii „Firma z SERCEM” odebrało Przedsiębiorstwo Produkcji Betonów PREFBET Sp. z o.o., które kładzie duży nacisk na społeczną odpowiedzialność biznesu. Wspiera wiele organizacji pożytku publicznego oraz działalność kulturalno – oświatową i sportową. Głównym beneficjentem pomocy niezmiennie od kilku lat jest Ludowy Klub Sportowy „PREFBET Śniadowo” z siedzibą w Łomży. Spółka nie zapomina także o seniorach oraz ludziach chorych, poprzez wspieranie łomżyńskiego Hospicjum p.w. Św. Ducha oraz Caritas. W roku 2019 Przedsiębiorstwo udzieliło pomocy i wsparcia finansowego, m. in.: Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechnice Białostockiej, Towarzystwu Ziemi Łomżyńskiej, Liceum Plastycznemu w Łomży, Stowarzyszeniu motocyklistów łomżyńskich, GOK w Śniadowie czy Zespołowi Szkół Zawodowych nr 5 w Łomży. Spółka angażuje się także w różnego rodzaju lokalne inicjatywy organizowane przez instytucje społeczne promujące zdrowie i bezpieczeństwo wśród dzieci i młodzieży. Firma uczestniczy w programie „ łomżyńskiej karty dużej rodziny„ oraz aktywnie wspiera edukację budowlaną młodzieży szkolnej i akademickiej. Teren zakładu udostępniany jest placówkom szkolnym z województwa podlaskiego i mazowieckiego w celu zaprezentowania technologii produkcji. Spółka chętnie przyjmuje także uczniów i studentów na praktyki i staże.

Natomiast tytuł „Pracodawcy Jutra” zdobyło PPM PIĄTNICA PAWEŁ OSTROWSKI. Zgromadzone przez lata doświadczenia właściciela firmy Pawła Ostrowskiego zaowocowały powołaniem do życia firmy PPM Piątnica. W listopadzie 2006 r. rozpoczęto produkcję opakowywanych świeżych warzyw. Początkowe zatrudnienie wynosiło 4 osoby, na dzień dzisiejszy wzrosło do 80 osób.
Dzięki położeniu w regionie „Zielonych Płuc Polski”, czystym ekologicznie obszarze o typowo rolniczym charakterze, firma ma dostęp do produktów świeżych, prosto od rolników.

Na początku była to produkcja/obróbka tylko kilku asortymentów tj. koperku, pietruszki i szczypiorku. Asortyment był jednak systematycznie rozszerzany o inne produkty – mające możliwości hermetycznego przechowywania.
Atutem działania PPM Piątnica jest posiadanie własnych upraw, które w sezonie letnim pozwalają utrzymać najwyższą jakość i najlepsze ceny dla naszych kontrahentów.
W sezonie zimowym firma współpracuje z producentami z Włoch i Cypru co pozwala także w zimie oferować najlepsze produkty w niskich cenach. Własny transport to kolejna zaleta firmy – umożliwia krótki czas realizacji zamówień. Wszystkie samochody wyposażone są w agregaty chłodnicze, aby zadbać o produkty na każdym etapie procesu produkcji.

Oczekiwania partnerów handlowych powodują, że każdego dnia firma stawia sobie, coraz wyżej poprzeczkę, aby ciągle doskonalić jakość świadczonych usług.
Firma PPM Piątnica od lat współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy w Łomży. Korzysta z refundacji wynagrodzeń za zatrudnienie osób bezrobotnych poniżej 30 roku życia, organizuje staże dla osób bezrobotnych. Po zakończeniu wsparcia w postaci subsydiowania wynagrodzeń i stażu zatrudniała osoby z własnych środków.

Laureatem kategorii „Inwestor Roku” został CENTER – MEBEL Sp. z o.o. Sp. K
Firma powstała w 1996 roku. Jest czołowym dostawcą produktów i rozwiązań dla meblarstwa w Polsce północno-wschodniej. Zajmuje się dystrybucją najwyższej, jakości produktów dla przemysłu meblowego oraz produkcją frontów meblowych. Firma zrealizowała inwestycję, w ramach której:

– skonfigurowano indywidualny typ linii technologicznej z robotem przemysłowym do produkcji formatek, frontów i innych elementów meblowych, w której skład wchodzą (automatyczny magazyn płyt, pilarka panelowa, automatyczny system oklejania płyt, elastyczna wiertarka sterowana numerycznie, rębak, automatyczny, komputerowo sterowany wielopoziomowy bufor elementów);

– w wyniku samodzielnie przeprowadzonych prac badawczo-rozwojowych opracowane zostały 3 innowacje produktowe na skalę światową. M.in. frontów meblowych akrylowych na sklejce wilgocioodpornej z filmem fenelowym sklejanych klejem poliuretanowym i pastformowanych blatów roboczych z podwieszanym zlewem czy też frontów i elementów meblowych o podwyższonej podporności na wilgoć.

Firma co roku inwestuje duże środki w rozwój firmy. Zrealizowany projekt przyczyni się do wzrostu zatrudnienia i podniesienia poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwie.

Ambasadorem Ziemi Łomżyńskiej 2019 wybrana została Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego. 

Łomża ma wiele marek, które godnie ją reprezentują. Cieszę się, że tym razem wyróżniona została filharmonia. Nagroda jest bardzo miłamówił Jan Miłosz Zarzycki, dyrektor łomżyńskiej instytucji.  

Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży powstałą w 1977 roku, jest jedną z najważniejszych instytucji kultury, co od lat potwierdza swoją intensywną działalnością oraz wysokim poziomem artystycznym. W 2018 roku instytucja świętowała jubileusz 40- lecia swojej działalności artystycznej. Bierze udział w wielu festiwalach krajowych i międzynarodowych między innymi: festiwal Kristiansund Kirke Kunst Kulturfestival (Norwegia), festiwal Klaipeda Music Spring (Litwa), festiwal Uzutrakio Vakarai w Trokach, koncerty czwartkowe w Filharmonii Narodowej w Warszawie, V Festiwal Moniuszkowski Podlasia, IV Festiwal Operetkowy na Mazowszu. Podczas swoich występów filharmonia gościła wielu renomowanych solistów z kraju i zagranicy.
Filharmonia wydała 13 płyt kompaktowych z których 5 nominowanych było do nagrody Fryderyka a płyta FLUTE REFLECTIONS nominowana była w 2018 r. do International Classical Music Awards 2018. W marcu 2019 roku płyta POLISH CONTEMPORARY CONCERTOS została uhonorowana przez Kapitułę Akademii Fonograficznej nagrodą muzyczną Fryderyk 2018 w kategorii Album Roku Muzyka Symfoniczna i Koncertująca. pokonując w rywalizacji m.in. Simfonię Varsovia, Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach czy Orkiestrę Filharmonii Narodowej w Warszawie. W kwietniu 2019 roku Filharmonia otrzymała tytuł Podlaskiej Marki Roku 2018 w kategorii Kultura.

Filharmonia Kameralna organizuje od 2005 roku Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki Sacrum et Musica, który uznawany jest za wydarzenie o wysokiej randze artystycznej. Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży promuje miasto Łomża i całe województwo podlaskie. Wzmacnia lokalne i polskie tradycje kulturalne w rejonie przygranicznym koncertując na Litwie i Białorusi.

Anioła w kategorii „Firma Roku” odebrał UNIGLASS POLSKA Sp. z o.o.
UniGlass Polska Sp. z o.o. to polska firma, z polską myślą technologiczną i polskim kapitałem, która swoją obecną pozycję rynkową zawdzięcza ciężkiej pracy, wnikliwym analizom rynku oraz chęcią ciągłego ulepszania swojej oferty i podążania za trendami rynkowymi. Firma powstała w 2001 i od początku istnienia, kluczowym profilem działalności firmy jest produkcja szyb zespolonych z zastosowaniem szerokiej gamy szkieł funkcyjnych.

Dynamiczny rozwój, stały wzrost jakości oraz rozszerzanie oferty produktowej firmy, możliwe jest dzięki zastosowaniu najnowocześniejszego parku maszynowego, stałej kontroli jakości oraz starannego doboru dostawców.

Działalność firmy dostrzegana jest w regionie i kraju. Tylko w ostatnim czasie firma zdobyła następujące wyróżnienia: Brylanty Polskiej gospodarki Województwa Podlaskiego 2018, Diamenty Forbesa 2018, 2017, 2016, 2015, Gepardy Biznesu Województwa Podlaskiego 2013, 2017, Mocna Firma Godna Zaufania Województwa Podlaskiego w latach 2013 – 2016, EURO FIRMA 2005, EURO COMPANY 2006

Laureatem w kategorii „SUPER ANIOŁ” została Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, dla której jest to drugi anioł. W 2017 roku to właśnie spółdzielnia została Ambasadorem Ziemi Łomżyńskiej.

Nobilituje nas to do tego, żeby jeszcze bardziej pracować i się rozwijać. Firma prowadzona jest z pasją, bo dzisiaj jest to wielki organizm, ale tworzyli ją ludzie, którzy mieli wizję i potrafili wprowadzić ją w życiemówi Jacek Lewicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu OS Piątnica. 

OKRĘGOWA SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA W PIĄTNICY istnieje od ponad 40 lat. Wypracowana w ciągu ostatnich lat pozycja rynkowa OSM Piątnica, wyraża się najwyższymi udziałami wyrobów pod marką Piątnica w podstawowych kategoriach mleczarskich, takich jak: serki wiejskie, śmietany, serki śmietankowe oraz twarogi. Spółdzielnia wprowadza nowe, nieznane w Polsce rozwiązania zarówno w obszarze technologii produkcji jak i w kwestiach opakowaniowych, kierując się przede wszystkim bezpieczeństwem i wygodą konsumentów. To z kolei wpływa na ocenę siły i wartość marki, która mieści się w czołowej 50-tce najcenniejszych polskich marek. W ostatnim rankingu Dziennika Rzeczpospolita Spółdzielnia zajęła 10. miejsce w zestawieniu mocy marek – produkty żywnościowe, będąc drugą najsilniejszą marką z branży mleczarskiej. Piątnica szczególnie wysoko plasuje się na liście marek cieszących się największą lojalnością klientów, zajmując 13. miejsce w ogólnym zestawieniu, w tym pierwszą pozycję wśród marek mleczarskich. Produkty OSM Piątnica oprócz estetycznych opakowań i innowacyjnych rozwiązań technologicznych wyróżniają się przede wszystkim naturalnym składem. To dzięki temu Piątnica cieszy się uznaniem konsumentów, wytycza nowe standardy i kierunki rozwoju branży mleczarskiej. Wszystko to sprawiło, że Piątnica jest postrzegana z jednej strony jako marka innowacyjna, a z drugiej – jako przyjazna i będąca w zgodzie z tradycyjnymi wartościami. Jest jedną z najnowocześniejszych i najszybciej rozwijających się firm mleczarskich w Polsce. Od wielu lat OSM Piątnica skutecznie realizuje również koncepcję Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. W różnych formach wspiera rolników – dostawców mleka, dba o pracowników, a także podejmuje szereg działań zmierzających do minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.

Muzycznie wieczór umilił Adam Kalinowski ze swoim zespołem Black Jeans.

pg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *