TwitterFacebook

Polska żywność potrzebuje długofalowej strategii promocji – Mlekpol o ekspansji zagranicznej podczas FRSiH 2019

Szanse i zagrożenia w eksporcie oraz promocja polskich produktów spożywczych za granicą były tematem ważnej debaty podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019 w Warszawie. W dyskusji poświęconej produktom Made in Poland branżę mleczarską reprezentowała Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie.

– Eksport jest dla nas wielką możliwością, ale również koniecznością. Mlekpol wysyła na rynki zagraniczne prawie 30% swojej produkcji. Nasi Partnerzy doceniają wysoką jakość naszego mleka i produktów. Własna baza skupowa, nowoczesne zakłady i laboratoria, tradycyjne receptury i oczywiście ludzie – to czynniki, które odpowiadają za nasz zagraniczny sukces powiedziała Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpolu.Promocja polskich marek na świecie jest jednak niezwykle trudna i kosztowna. Ciężar promocji nie powinien spoczywać wyłącznie na dużych producentach. Polska żywność, produkowana w oparciu o prawdziwe wartości i tradycję, zdecydowanie potrzebuje długofalowej i spójnej strategii promocji poza granicami kraju. Życzylibyśmy sobie, aby określenie polska żywność było dla wszystkich tożsame ze zdrowym i naturalnym pochodzeniem. Chodzi nie tylko o mleko, chociaż ono jest mi najbliższe dodała Cebelińska.

Przedstawiciele branży spożywczej jako aktualne zagrożenia dla eksportu polskich produktów wymienili m.in Brexit, protekcjonizm oraz zbyt małą skalę produkcji. Szans upatrują natomiast w konsolidacji firm, kreowaniu i wykorzystywaniu nisz oraz potrzeb zakupowych oraz w opracowaniu i wdrożeniu efektywnego programu promocji polskiej żywności na świecie.

W debacie Made in Poland udział wzięli:

  • Małgorzata Cebelińska, SM Mlekpol, dyrektor handlu
  • Andrzej Gantner, Polska Federacja Producentów Żywności, Związek Pracodawców wiceprezes zarządu, dyrektor generalny
  • Robert Kremser, Bisnode Sp. z o.o., dyrektor ds. rozwoju
  • Adam Mokrysz, Mokate SA, prezes zarządu
  • Andrzej Szumowski Stowarzyszenia Polska Wódka, prezes zarządu, Wyborowa Pernod Ricard, wiceprezes,
  • Waldemar Topolski, Aryzta Polska, dyrektor zarządzający, Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, wiceprezes.

Debatę prowadziła Olimpia Wolf, dziennikarz Portalu Spożywczego.

materiał nadesłany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *