RN
TwitterFacebook

GD: Beata Sejnowska-Runo, dyrektor Szkoły Podstawowej w Jeziorku

Dzisiaj uczniowie zakończyli rok szkolny 2019/2020. To był nietypowy rok, który postawił zarówno przed nauczycielami, jak i uczniami nowe wyzwania. O tym oraz o zmianach, jakie czekają wychowanków Szkoły Podstawowej w Jeziorku mówiła Beata Sejnowska-Runo, dyrektor placówki. 

Mijający rok szkolny zmusił uczniów i nauczycieli do pracy zdalnej, która z pewnością nie była łatwa dla żadnej ze stron:

– Jak to w Jeziorku zadziałało? Powiem, że chyba nieźle. Dlaczego chyba? Dlatego, że był głosy zwrotne i opinie od rodziców różne. Od bardzo skrajnych, bo słyszałam też, że na przykład, któryś rodzić sobie chwalił indywidualny kontakt z polonistką, bo każda praca jest oceniania. Ale spotykałam też głosy rodziców rozgoryczonych, że nie mają kompetencji do nauczania pewnych przedmiotów, takich jak fizyka, chemia. I tu też należy wykazać zrozumienie i współczucie.  

Dyrektor Sejnowska-Runo zaznacza jednak, że musimy mieć z tyłu głowy, że ten sposób funkcjonowania szkoły, jaki obserwowaliśmy w ostatnich miesiącach może się powtórzyć i nasze własne kompetencje profesjonalne musimy doskonalić. Jednak jeśli ziszczą się zapowiedzi premiera Mateusza Morawieckiego i uczniowie we wrześniu wrócą do normalnej nauki to wychowankowie ze szkoły w Jeziorku wrócą do placówki, której imię zostanie zmienione.

– Na pewno nie będzie to niespodzianka dla uczniów, dlatego że cała procedura zmiany imienia szkoły musiała rozpocząć się już kilka miesięcy temu. Ona zawsze wymaga zgody wszystkich środowisk i podmiotów tworzących szkołę. To wszystko za nami i czekamy na oficjalne potwierdzenie tego faktu. Takim potwierdzeniem będzie uchwała rady gminy.

Ma to nastąpić 30 czerwca br. Szkoła Podstawowa w Jeziorku przyjmie imię Ofiar Katynia. 

Z Beatą Sejnowską-Runo rozmawiała Magda Bochenek:

Pozostałe rozmowy z cyklu „Gość Dnia” Radia Nadzieja:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *