RN
TwitterFacebook

MEN: Około 95 procent szkół jest gotowych do nauczania na odległość

Około 95 procent szkół jest gotowych do nauczania na odległość. Tak wynika z danych Ministerstwa Edukacji Narodowej.

– Skoro przerwa potrwa dłużej niż pierwotnie planowano, to lekcje online muszą być systematyczne, ale nie oznacza to, że wszyscy uczniowie muszą mieć klasówki i być odpytywanimówi minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski. Dodaje, że nauczyciele powinni oceniać postępy uczniów i wystawiać oceny, co umożliwia wydane przez MEN rozporządzenie.

– Nie wskazujemy nauczycielom jednej konkretnej metody pracy. Musimy pamiętać o pewnych ograniczeniach i o tym, że nie każdy ma dostęp do szybkiego internetu, nie każdy w domu ma swój własny komputer, więc to nauczyciel też musi brać pod uwagę – dodaje Piontkowski.

Według niego najprostszym kanałem komunikacji nauczycieli z uczniami jest poczta elektroniczna i e-dziennik, do którego dostęp ma znacząca większość szkół.

Jak informuje MEN nauczyciele będą mieli obowiązek zdalnego realizowania podstawy programowej, będą też mogli wystawiać oceny. Nowe przepisy ministerstwa edukacji narodowej będą obowiązywały od środy (25.03).

Rzeczniczka MEN Anna Ostrowska mówi, że za rozplanowanie zdalnej pracy będzie odpowiadał dyrektor.

– Nadal zostawiamy do dyspozycji dyrektora ustalenie tego trybu nauczania i trybu wystawiania ocenmówi Anna Ostrowska. – Stawiamy na to, żeby nauczyciel wspólnie z rodzicami, uczniami i dyrektorem szkoły uzgodnił ten tryb pracy, który będzie najlepszy dla wszystkich stron.

Rzeczniczka podkreśla, że zdalna praca nie może przeciążać ucznia i musi być odpowiednia do możliwości, które ma w domu. Obecnie z platformy e-podręczniki.pl korzystają dwa miliony unikatowych użytkowników. Centralna Komisja Egzaminacyjna na Twitterze poinformowała, że w ubiegłym tygodniu plik z zadaniami z jej strony ściągnęło około 175 tysięcy osób.

Początkowo szkoły, ale też przedszkola i żłobki miały być nieczynne do 25 marca, okres ten przedłużono do Świąt Wielkanocnych.

IAR/red. pg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *