RN
TwitterFacebook

Podlaskie. Naturalna droga rozwoju

To hasło, które wkrótce towarzyszyć będzie akcjom promującym potencjał gospodarczy i inwestycyjny województwa podlaskiego. Elementem nowej polityki promocji regionu mają być też m.in. spójna identyfikacja wizualna, foldery, filmy, misje zagraniczne. O nowej koncepcji mówili podczas środowej (07.10) konferencji marszałek Artur Kosicki i Mariusz Dąbrowski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej urzędu marszałkowskiego.

Inaugurując rozpoczęcie realizacji nowej wizji promocji gospodarczej Podlaskiego,  marszałek podkreślał, z racji sprawowanych funkcji, odbył wiele spotkań biznesowych i samorządowych, których uczestnicy podkreślali, że niewiele, albo nawet nic nie wiedzą o województwie podlaskim.

Wykorzystać lokalizację regionu

– Zaczynamy bardzo długą pracę, żeby przedsiębiorcy z Europy, ale też innych kontynentów: Azji, czy Ameryki dowiedzieli się czym jest województwo podlaskie, jakie są jego atuty, by przyjeżdżać tutaj i inwestować w nasz region – mówił marszałek Kosicki.

Zdaniem Mariusza Dąbrowskiego jednym z największych atutów województwa, który nie został do końca wykorzystany jest lokalizacja. Podlaskie ma ogromny potencjał, aby już wkrótce stać się nowym węzłem transportowym wschód-zachód i północ-południe.

My pozycjonujemy nasz region jako centrum Europy, centrum, w którym krzyżują się szlaki handlowe: Szlak Jedwabny i Szlak Bursztynowy. Wcześniej pozycjonowaliśmy się jako region peryferyjny Unii Europejskiej, a wcale tak nie musi być – zmienia się świat, zmienia się sytuacja geoekonomiczna. Podlaskie może być w centrum – zaznaczył.

Nową charakterystykę regionu prezentuje dwujęzyczna animacja ilustrująca tranzytowe położenie województwa między Europą i Azją. Wizerunek Podlaskiego w nowym ujęciu wzmacniać ma strona internetowa investinpodlaskie.pl. Pod tą domeną powstaje duży portal gospodarczy i inwestycyjny województwa podlaskiego. Znajdą się w nim m.in. informacje dotyczące terenów inwestycyjnych na terenie województwa, opis najbardziej perspektywicznych gałęzi gospodarki regionalnej, baza podlaskich startupów oraz elektroniczne wersje materiałów promocyjnych. Już teraz zamieszczony jest tam wydany w 2020 r. folder „Podlaskie. Naturalna droga rozwoju”, dystrybuowany podczas spotkań o charakterze biznesowym.

Podlaskie Forum Ekonomiczne – kierunek Azja
Jednym z najciekawszych przedsięwzięć promocyjnych jest zaplanowane na przyszły rok Podlaskie Forum Ekonomiczne. Konferencja ma wyróżniać się na tle innych tego typu spotkań.

Dwudniowa konferencja poświęcona będzie rozwojowi Polski Wschodniej oraz współpracy gospodarczej z wybranym regionem świata. Podczas pierwszej edycji będzie to Azja Wschodnia i Południowo – Wschodnia, a województwo podlaskie odwiedzą przedsiębiorcy, dyplomaci, dziennikarze i naukowcy, aby rozwijać relacje na skrzyżowaniu szlaków jedwabnego i bursztynowego – informował dyrektor Dąbrowski.

Podlaskie Forum Ekonomiczne, o ile sytuacja epidemiczna pozwoli, odbędzie się 26 i 27 maja 2021 r. w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.

Podlaskie. Naturalna droga rozwoju – kampania promocyjna
Na szeroką skalę zaplanowane są działania prowadzone w ramach projektu „Podlaskie. Naturalna droga rozwoju”, który ma być dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP). Wartość wszystkich przedsięwzięć, realizowanych w latach 2020-2023, opiewa na kwotę ponad 8, 2 mln zł z dofinansowaniem prawie 7 mln zł.

Będą to m.in. kampanie reklamowe w internecie, prasie i telewizji, wizyty studyjne, misje i seminaria gospodarcze oraz nowa baza terenów inwestycyjnych. Co ważne, adresatami kampanii będą odbiorcy zewnętrzni, przede wszystkim zagraniczni – mówił Mariusz Dąbrowski.

Promocji gospodarczej dotyczy także projekt „Standardy obsługi inwestora w samorządach województwa podlaskiego”. W kilkudziesięciu powiatach, gminach i miastach województwa podlaskiego będą przeprowadzone szkolenia dotyczące obsługi inwestorów. Wykonane zostaną również zdjęcia terenów inwestycyjnych. Wartość projektu wynosi ponad 602 tys. zł, z czego 542 tys. zł to dofinansowanie z funduszy unijnych (Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój) .

Działania promocyjne poprzedzone zostaną szeroko zakrojonymi badaniami realizowanymi wśród inwestorów: tak potencjalnych, jak i tych, którzy już działają w Podlaskiem. Mają być one zakończone na przełomie zimy i wiosny. Tak, by kampania ruszyła z pełną mocą ruszyła wiosną.

Wrota Podlasia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eleven − 1 =