TwitterFacebook

Dieta letnia. Co jeść a czego unikać?

Lato to czas, w którym nie odczuwamy głodu tak, jak w jesienne czy zimowe dni, dlatego możemy wykorzystać go na zmianę diety. Dzięki temu poprawimy nie tylko swoje zdrowie, ale również samopoczucie i wygląd. Letnia dieta powinna być bogata w owoce i warzywa. Co jeść, a czego unikać w upalne dni? 

Gdy żar leję się z nieba, musimy przede wszystkim pić dużo wody. – Najlepiej wybierać wodę niegazowaną, wysoko-mineralizowaną, tak żeby uzupełnić płyny i elektrolity. Wystrzegajmy się wody smakowej i słodkich napoi szczególnie gazowanych, które nie będą nas nawadniały, a jedynie dostarczały zbędnych kalorii w postaci cukru – radzi dietetyk Agnieszka Cuch. 

Orzeźwienie i ochłodzenie przyniosą nam koktajle owocowe, czy warzywne, a także smoothie. Może to być dobra alternatywa dla dzieci, zamiast słodkich, gazowanych napojów.

Latem wybierajmy produkty, które nas nawodnią i będą zapobiegały obrzękom, które mogą pojawić się w czasie upalnych dni. – Są to pomidory, ogórki, takie owoce jak np. melon, arbuz, wszystkie sezonowe owoce borówki, maliny, jeżyny. Są to produkty lekkie, które nie obciążają przewodu pokarmowego i jednocześnie będą nas nawadniać – mówi dietetyk.

W upalne dni warto zrezygnować z ciężko strawnych posiłków, smażonych na głębokim tłuszczu, z diety wyeliminujmy też fast foody. W zamian do naszego menu wprowadźmy dania lekkie takie jak sałatki, chude mięsa, surówki, warzywa na parze, ryby. Majonezowe ciężkie sosy, zamieńmy na sosy np. na bazie jogurtu naturalnego.

Starajmy się też ograniczyć produkty słodkie, takie jak czekolada, batony, ciasta z kremem. W ten sposób unikniemy zbędnych kilogramów. W zamian, jeżeli mamy chęć na coś słodkiego i przy okazji się ochłodzić możemy sami w domu przygotować lody. Przepis jest prosty, możemy zblendować owoce z jogurtem, następnie przelać to do specjalnych foremek na lody i włożyć do zamrażarki. To świetna przekąska zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. – mówi Agnieszka Cuch. 

Zwracajmy uwagę nie tylko na to, co jemy, ale jak często. Jedzmy regularnie i w niewielkich ilościach. Pamiętajmy, aby czuć się lekko i nie obciążać naszego żołądka ostatni posiłek należy jeść 2-3 godziny przed snem

AM

1 komentarz

  1. Kasia Odpowiedz

    Owoce, warzywa. to jeść. i to w dużych ilościach. słodyczy unikać. fast foodów też. wspomagać się iqgreen i dużo ćwiczyć. ciepło jest więc na świeżym powietrzu trening najlepszy. i pić dużo wody, wody z cytryną lub mięta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *