Obwodnica Łomży: Politycy schodzą w cień, na plan pierwszy wyłaniają się wykonawcy

Umowa na budowę części obwodnicy Łomży podpisana. Umowa obejmuje wykonanie projektu i budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku od węzła „Łomża Południe”(wraz z węzłem), do węzła „Łomża Zachód”.
To część obwodnicy Łomży, która na kierunku południowym wyprowadza drogę ekspresową S61 w kierunku Ostrowi Mazowieckiej, a na północy połączy się z kolejnym odcinkiem obwodnicy Łomży (węzeł „Łomża Zachód” – węzeł „Kolno”, na który przetarg został rozstrzygnięty 12 grudnia br.) w kierunku na Szczuczyn – Ełk.
Odcinek zrealizuje firma Mota Engil Central Europe SA, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu rozstrzygniętym 16 października br. Za nieco ponad 218,1 mln. zł. firma wybuduje ponad 7 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S 61, węzeł „Łomża Południe” oraz „wychodzący z niego” 9-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 63, w kierunku na Zambrów.
Umowę w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, łomżyńskiej poseł Bernadety Krynickiej, wojewody podlaskiego Bohdana Paszkowskiego, starosty i wicestarosty powiatu łomżyńskiego Elżbiety Parzych i Lecha Szabłowskiego oraz prezydenta Łomży Mariusza Chrzanowskiego podpisali: ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dyrektorzy Wojciech Borzuchowski i Maciej Gorysz, a ze strony wykonawcy Piotr Roszak i Andrzej Szkuat.
Jak zapewniał po podpisaniu dokumentów minister Andrzej Adamczyk, gotową w całości obwodnicą Łomży pojedziemy w 2021 roku.
mk