RN
TwitterFacebook

Via Baltica: Obwodnica Łomży łapie opóźnienie

Później niż pierwotnie zakładano rusza prace budowlane na tzw. małej obwodnicy Łomży. Firma Mota Engil, która jest wykonawcą inwestycji, wciąż czeka na ZRID. 

Chodzi o odcinek drogi ekspresowej S61 węzła „Łomża Południe” za Konarzycami do węzła „Łomża Zachód” w okolicy Sierzput Młodych. Pierwotny termin zakładał rozpoczęcie budowy blisko 8-kilometrowego odcinka drogi w trzecim kwartale tego roku. Wiemy już, że zostanie on przesunięty na przełom stycznia i lutego 2020 roku.

Wynika to m.in. z tego, że zaszła tam konieczność wydania polecenia zmiany dotyczącej szerokości obiektów na drodze DK63, bo w ramach tego zadania będzie ona modernizowana. No i tam kwestia wydania decyzji wodno-prawnych też się troszeczkę przesunęły, w związku z tym jest opóźnienie rzędu dwóch-trzech miesięcy – informuje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. 

Przewidywany termin zakończenia prac to koniec 2021 roku. Podobna sytuacja dotyczy budowy zadania nr 4 łomżyńskiej części Via Balica, czyli liczącego ok. 13 km odcinka drogi ekspresowej od węzła „Łomża Południe” do węzła „Kolno” w okolicy Kisilenicy, wraz z łącznikiem do drogi krajowej nr 64 w okolicy Elżbiecina. Tam prace ruszą najprawdopodobniej w maju 2020 roku.

Via Baltica w budowie

Do tej pory oddane do użytku zostały już obwodnice Augustowa, Suwałk, Szczuczyna i Stawisk. Według ostatnich informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad cała inwestycja ma być gotowa w 2023 roku. 

Oto jak wygląda zaawansowanie prac na pozostałych odcinkach:

  • Węzeł Podborze – Śniadowo o długości ok. 19,5 km, trwa procedura przetargowa – ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty,
  • Węzeł Śniadowo – Łomża Południe o długości ok. 17 km, trwają prace budowlane, wartość kontraktu to 380 mln zł,
  • Węzeł Łomża Południe – Łomża Zachód o długości ok. 7,2 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 21 grudnia 2017 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest na I kw. 2020 r., wartość kontraktu to 218,1 mln zł,
  • Węzeł Łomża Zachód – Węzeł Kolno o długości ok. 12,9 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 11 października 2018 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 12 sierpnia 2019 r., wartość kontraktu to 525,6 mln zł,
  • Węzeł Kolno – Stawiski o długości ok. 16,4 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 31 października 2017 r., drogowcy weszli na plac budowy (ZRID wydany pod koniec września 2019 r.), wartość kontraktu to 288,3 mln zł,
  • Stawiski – Szczuczyn o długości ok. 18 km, umowa z Wykonawcą podpisana 31 października 2017 r., trwają prace budowlane, decyzja ZRID została wydana 30 sierpnia 2019 r., wartość kontraktu to 342,1 mln zł,
  • Obwodnica Szczuczyna (II jezdnia) o długości ok. 6,6 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 26 maja 2017 r., trwają roboty budowlane, planowane oddanie do użytku I kw. 2020 r., wartość kontraktu to 75 mln zł,
  • Szczuczyn – Ełk Południe o długości ok. 23,3 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 6 sierpnia 2018 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest w grudniu 2019 r., wartość kontraktu to 700 mln zł,
  • Ełk Południe – Wysokie o długości ok. 22,9 km (wraz z połączeniem S16 do Ełku), umowa z Wykonawcą została podpisana 19 lipca 2018 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest na styczeń 2020 r., wartość kontraktu to 686 mln zł,
  • Wysokie – Raczki o długości ok. 20,2 km, umowa z Wykonawcą podpisana 4 lipca 2018 r.,decyzja ZRID została wydana 7 października 2019 r., wartość kontraktu to 484 mln zł,
  • Raczki – obwodnica Suwałk o długości 13 km (w użytkowaniu), wartość kontraktu to 659 mln zł,
  • Obwodnica Suwałk o długości ok. 12,8 km (w użytkowaniu), wartość kontraktu to 299,4 mln zł,
  • Koniec obwodnicy Suwałk – Budziska (granica państwa) o długości ok. 24,2 km, trwa procedura przetargowa – ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty.

BB/ red. pg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *