TwitterFacebook

Via Baltica. Zobacz postęp prac na odcinku S61 Stawiski-Szczuczyn [FOTO]

Wszystkie odcinki Via Baltica są albo w budowie, albo czekają na zgodę na rozpoczęcie budowy. Sprawdź, jak wygląda postęp prac na odcinku S61 Stawiski-Szczuczyn.

Na 18-kilometrowym odcinku prace ruszyły na początku września 2019 roku. Aż 13 kilometrów pokrywa się ze starym korytarzem DK61, której ruch częściowo został przełożony, a fragmenty krajówki są rozbierane. Ten fragment S61 ma być gotowy w drugiej połowie 2021 roku. Wykonawcą jest firma Budimex, która realizuje inwestycję za 342 miliony złotych.

Via Baltica w budowie

Via Baltica to międzynarodowy korytarz, który połączy Polskę z krajami nadbałtyckim. S61 rozpoczyna się tuż za Ostrowią Mazowiecką i biegnie przez województwo podlaskie i warmińsko-mazurskiego aż do przejścia granicznego w Budzisku. Cała inwestycja ma być gotowa w 2023 roku.

Na zgody na budowę czekają dwa łomżyńskie odcinki Via Baltica oraz odcinki Szczuczyn-Ełk Południ i Ełk Południe-Wysokie. Z informacji uzyskanych od GDDKiA wynika, że Podlaski Urząd Wojewódzki ma wydać decyzję dla fragmentu Łomża Płd. – Łomża Zach jeszcze w lutym. Natomiast w przypadku warmińsko-mazurskich odcinków ZIRDy mają zostać wydane kolejno w lutym i kwietniu. 

Oto jak wygląda zaawansowanie prac na pozostałych odcinkach:

  • Węzeł Podborze – Śniadowo o długości ok. 19,5 km, 8 stycznia br. podpisano umowę z nowym wykonawcą,
  • Węzeł Śniadowo – Łomża Południe o długości ok. 17 km, trwają prace budowlane, wartość kontraktu to 380 mln zł,
  • Węzeł Łomża Południe – Łomża Zachód o długości ok. 7,2 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 21 grudnia 2017 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest na I kw. 2020 r., wartość kontraktu to 218,1 mln zł,
  • Węzeł Łomża Zachód – Węzeł Kolno o długości ok. 12,9 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 11 października 2018 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 12 sierpnia 2019 r., wartość kontraktu to 525,6 mln zł,
  • Węzeł Kolno – Stawiski o długości ok. 16,4 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 31 października 2017 r., drogowcy weszli na plac budowy (ZRID wydany pod koniec września 2019 r.), wartość kontraktu to 288,3 mln zł,
  • Stawiski – Szczuczyn o długości ok. 18 km, umowa z Wykonawcą podpisana 31 października 2017 r., trwają prace budowlane, decyzja ZRID została wydana 30 sierpnia 2019 r., wartość kontraktu to 342,1 mln zł,
  • Obwodnica Szczuczyna (II jezdnia) o długości ok. 6,6 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 26 maja 2017 r., trwają roboty budowlane, planowane oddanie do użytku I kw. 2020 r., wartość kontraktu to 75 mln zł,
  • Szczuczyn – Ełk Południe o długości ok. 23,3 km, umowa z Wykonawcą została podpisana 6 sierpnia 2018 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest w grudniu 2019 r., wartość kontraktu to 700 mln zł,
  • Ełk Południe – Wysokie o długości ok. 22,9 km (wraz z połączeniem S16 do Ełku), umowa z Wykonawcą została podpisana 19 lipca 2018 r., uzyskanie decyzji ZRID planowane jest na styczeń 2020 r., wartość kontraktu to 686 mln zł,
  • Wysokie – Raczki o długości ok. 20,2 km, umowa z Wykonawcą podpisana 4 lipca 2018 r.,decyzja ZRID została wydana 7 października 2019 r., wartość kontraktu to 484 mln zł,
  • Raczki – obwodnica Suwałk o długości 13 km (w użytkowaniu), wartość kontraktu to 659 mln zł,
  • Obwodnica Suwałk o długości ok. 12,8 km (w użytkowaniu), wartość kontraktu to 299,4 mln zł,
  • Koniec obwodnicy Suwałk – Budziska (granica państwa) o długości ok. 24,2 km, 8 stycznia br. podpisano umowę z nowym wykonawcą.

pg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *