Kolejna linia kolejowa z Ostrołęki doczeka się remontu

Linia kolejowa Ostrołęka-Łapy przejdzie remont. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą na przeprowadzenie prac na trasach 31, 32 i właśnie 36 czyli relacji Ostrołęka – Łapy. Remont sprawi, że pociągi będą mogły przemieszczać się z prędkością nawet 120 km/h. Linie te po remoncie mają posłużyć za trasy objazdowe w przypadku modernizacji linii nr 6 Warszawa – Białystok.
W trakcie modernizacji trasy Rail Baltica, po linii kolejowej 36 pojadą pociągi towarowe – mówi Karol Jakubowski, pracownik biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych – Będzie to zrobione po to, aby odciążyć linię główną i aby zapewnić dobre połączenia pomiędzy Warszawą a Białymstokiem w momencie prowadzonych prac modernizacyjnych.
Linia 36 Ostrołęka – Łapy ma być dostosowana w trakcie remontu do wyższych możliwości technicznych. Nastąpi wymiana torów, zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych.
Remont tej linii oznacza, że będzie ona mogła być wykorzystywana przez przewoźników pasażerskich, ponieważ będzie mogła zapewnić większą ilość pociągów i dobre połączenia pomiędzy Ostrołęką a Łapami. O tym oczywiście zadecydują sami przewoźnicy – mówi Karol Jakubowski.
Koszt remontu linii 31,32 i 36 ma wynieść ponad 200 milionów złotych. Prace mają zakończyć się najprawdopodobniej do końca tego roku.
AB