TwitterFacebook

Ostrołęka: Trwa modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Obecnie wykonywane są prace geodezyjne oraz przygotowawcze do dostaw materiałów budowlanych.

Przed zamknięciem połączenia w 2001 roku podróż między Szczytnem a Ostrołęką trwała pociągiem ponad dwie godziny, teraz ten czas ma zostać zredukowany do około 60 minut. Dzięki temu z Ostrołęki do Olsztyna mamy dotrzeć w około półtorej godziny. Do samych Chorzel dojedziemy w 30 minut. To za sprawą nowych torów, dzięki którym pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, towarowe do 80 km/h.

Odnowienie odcinka pozwoli na skrócenie czasów podroży mówi prezes zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, Ireneusz Merchel.

Oprócz nowych torów pojawią się również nowe obiekty. W ramach modernizacji linii nr 35 powstanie 19 rozjazdów, perony dostosowane do osób niewidomych na 4 stacjach i 4 przystankach, 35 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 20 obiektów inżynieryjnych – 14 przepustów i 6 mostów. Inwestycja obejmie również wymianę m.in. konstrukcji zapuszczonego 250-metrowego mostu kolejowego na rzece Narew.

W Ostrołęce powstanie lokalne centrum sterowania ruchem (LCS). Mechaniczne urządzenia, które obecnie znajdują się na trasie mają zostać zastąpione nowoczesnymi urządzeniami komputerowymi. Dzięki temu z jednego punktu pracownicy będą mogli obsługiwać wszystkie stacje.

Prace na 60-kilometrowym odcinku Ostrołęka-Chorzele będą kosztować 315 milionów złotych. Ich zakończenie planowane jest w 2022 r.

Sebastian Kamiński/pg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *