TwitterFacebook

Reaktywacja linii kolejowej Ostrołęka – Chorzele – Wielbark już za dwa lata

W 2020 roku ma rozpocząć się remont linii kolejowej z Ostrołęki w kierunku Chorzel i dalej do Wielbarka. Obecnie trwają prace związane z opracowaniem dokumentacji przedprojektowej. Potrwają one do połowy tego roku.

Według planów podpisanie umowy z wykonawcą ma nastąpić w drugiej połowie 2019 roku. Na realizacji tej inwestycji zyska infrastruktura linii, ale i sami pasażerowie.

Dzięki inwestycji możliwa będzie komfortowa podróż pociągiem z Ostrołęki na Warmię i Mazury, w tym do lotniska Szczytno-Szymany – mówi Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych SA – Planowany remont linii zakłada wymianę torów, rozjazdów, remont obiektów inżynieryjnych, modernizację przejazdów kolejowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja obejmie także polepszenie komfortu na peronach.

Po przebudowie odcinka pociągi będą mogły na nim zwiększyć prędkość przejazdu. Pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Natomiast towarowe o 40 km/h mniej.

Modernizacja odcinka linii kolejowej Ostrołęka – Chorzele – Wielbark zakończy się w 2020 roku. Szacunkowy koszt przebudowy linii wyniesie około 240 milionów złotych. Linia będzie zrealizowana ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Województwa mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

AB

1 komentarz

  1. PrzemekO Odpowiedz

    We wstępie jest napisane że remont zacznie się w 2020, w ostatnim akapicie z kolei, że zakończy się w 2020. To jak to będzie, bo chyba jeden sezon budowlany to za mało na tę inwestycję? Poza tym rynek kolejowy posał ostatnio, że samorząd warmińsko mazurski nie jest zainteresowany finansowaniem linii z chorzel do wielbarka:
    http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/alternatywnej-trasy-warszawa–olsztyn-nie-bedzie-warmia-i-mazury-niezainteresowane-85877.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *