RN
TwitterFacebook

Region. PKP szykuje się do nowych inwestycji. Wśród nich jest linia kolejowa Tłuszcz-Ostrołęka

Kolejarze rozpoczęli przygotowania do inwestycji z nowej perspektywy budżetu Unii Europejskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na studium wykonalności dwóch odcinków: Tłuszcz – Ostrołęka oraz Kutno – Płock – Sierpc. Na trasach mają być wymienione tory, oraz dobudowany nowy. Dzięki temu prędkość przejazdu zwiększy się nawet do 160 kilometrów na godzinę.

Jak mówi wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, studium da odpowiedź na to, w jaki sposób prowadzić modernizację:

– Przeanalizowanie wszystkich możliwych wariantów tak, aby jak najlepiej zmodernizować linie kolejowe. Tak, aby podnieść ich prędkość techniczną i dla przewozów pasażerskich, i dla przewozów towarowych. Tak, aby uzyskały one przepustowość taką, która pozwoli jak najlepszą ofertę wygenerować dla i przewoźników pasażerskich, a co za tym idzie dla mieszkańców Mazowsza, ale i nie tylko przecież. I dla przewoźników towarowych.

Zmodernizowany odcinek z Tłuszcza do Ostrołęki będzie fragmentem systemu transportowego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak mówi prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, w ramach przygotowań do stworzenia tego systemu kolejarze zmodernizują kilka tysięcy kilometrów torów:

– W ramach CPK będzie budowanych, modernizowanych około 5 tysięcy kilometrów linii kolejowych, które będzie modernizowała spółka Polskie Linie Kolejowe. Około 2 tysiące tych kilometrów modernizujemy w tej perspektywie już. Następne 1 200 przygotowujemy dokumentację na przyszłą perspektywę. I to się również wpisuje doskonale w ten program.

Studium posłuży do stworzenia ostatecznego planu modernizacji tych dwóch linii. Potem zostanie wybrany wykonawca prac. Na odcinku Kutno – Płock – Sierpc pociągi pojadą do 120 kilometrów na godzinę, a na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka do 160 kilometrów na godzinę.

IAR

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *