TwitterFacebook

Ostrów Mazowiecka: Prawie pół miliarda złotych za blisko 20 km drogi. Podpisano umowę na realizację kolejnego odcinka trasy Via Baltica.

Dziesięć miesięcy na wykonanie dokumentacji technicznej, kolejne pięć na uzyskanie decyzji dotyczącej pozwolenia na budowę, dwa lata prac budowlanych – i tak, odcinek trasy S61 Via Baltica z Ostrowi Mazowieckiej w kierunku Łomży zostanie zrealizowany. 19,5 km nowej trasy będzie kosztować 479 milionów zł.

Via Baltica jest to droga międzynarodowa łącząca Polskę z krajami nadbałtyckimi. W jej skład wchodzi m.in. odcinek drogi z Ostrowi Mazowieckiej w kierunku Łomży, czyli węzeł Podborze-Śniadowo. Wojciech Borzuchowski – dyrektor oddziału GDDKiA w Białymstoku, Maciej Gorysz – zastępca dyrektora oddziału GDDKiA ds. inwestycji oraz Stefan Bekir Assanowicz – prezes zarządu RUBAU Polska Sp. z o.o., firmy wykonującej inwestycję, w obecności zaproszonych gości w ostrowskim Urzędzie Miejskim podpisali dzisiaj umowę na realizację tego odcinka drogi.

Jeszcze przed dwoma laty nie wierzono, ze Via Baltica będzie skierowana w całości do realizacjimówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Potwierdziliśmy, że rząd Prawa i Sprawiedliwości jest zdeterminowany, aby zerwać z modelem polaryzacyjno-dyfuzyjnym, co oznacza inwestować, tak jak poprzednicy-tylko w obszary rozwinięte, zapominając albo odkładając inwestycje w regionach o słabej infrastrukturze komunikacyjnej. I tak, jak wówczas zapewniliśmy, że Via Baltica powstanie, tak dotrzymujemy słowa  dodaje.

Minister podkreślał, że droga ta będzie przede wszystkim drogą bezpieczną, która uruchomi potencjał gospodarczy regionów. – Polacy zasługują na bezpiecznie drogi. Rząd PiS zrobi wszystko, aby Polacy otrzymywali to, na co na zasługująmówił Adamczyk.

Cała Via Baltica to 900 km drogi, z czego przez Polskę przebiegnie 300 km. Jak mówił wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik – inwestycja ma zapewnione finansowanie unijne. Dzisiejszy odcinek jest realizowany z programu Infrastruktura i Środowisko, którego wartość umów to 3,4 miliarda zł (z czego ponad 1,5 mld zł z UE). Natomiast kolejne, z CEF (Łącząc Europę – Connecting Europe Facility), z tego programu jest 400 milionów euro (wartość umów to 800 mln euro).

Wiceminister zaznaczał, że droga ta ma znaczenie dla rozwoju kraju, nie tylko w aspekcie łączenia Polski z innymi państwami nadbałtyckimi, ale też pod kątem turystycznym. Ponadto podkreślił, że Ostrów Mazowiecka leżąca na skrzyżowaniu dróg S61 i S8 ma znakomitą lokalizację biznesową i bez wątpienia wpłynie to na rozwój miasta.

Zakończenie wszystkich inwestycji związanych z drogą ekspresową S61 planowane jest na 2021 rok.

MG

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *