TwitterFacebook

Pielgrzymka z Kołak Kościelnych do MB Miłosierdzia

W dniach 15-16 listopada 2019r. odbyła się autokarowa pielgrzymka do Wilna i Trok zorganizowana przez wikariusza z Kołakach Kościelnych – ks. Arkadiusza Ryłka. Uczestniczyło w niej 105 osób, głównie mieszkańców z parafii Kołaki Kościelne oraz Sokoły. Opiekunem duchowym wyjazdu był ks. Arkadiusz.

Pierwszy dzień pielgrzymki to intensywne zwiedzanie Wilna – stolicy Litwy.  Jednym z ważniejszych miejsc jakie zobaczyliśmy był cmentarz na Rossie, gdzie pochowana jest  m.in. matka Józefa Piłsudskiego oraz serce naszego Marszałka. Zwiedzaliśmy Starówkę Wileńską, która jest  wpisana na światową listę dziedzictwa kulturowego UNESCO.  Odwiedziliśmy bardzo dużo kościołów. Te które najbardziej zapadły nam w pamięci to:  kościół, m.in.:  Św. Anny, Św.  Kazimierza, Św. Piotra  i Pawła, katedra św. Stanisława,  oraz pomnik księcia Giedymina. Niezwykle urokliwe były cerkwie, a także kościoły innych wyznań. Wilno to miasto nieodłącznie związane z naszym wieszczem narodowym Adamem Mickiewiczem, co pokazali nam nasi przewodnicy, oprowadzając nas do miejsc bliskich naszemu poecie. W godzinach popołudniowych uczestniczyliśmy w indywidualnej Mszy św. sprawowanej w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, gdzie znajduje  się oryginał obrazu Jezusa Miłosiernego. Eucharystia  sprawowana była w intencji zmarłych z naszych rodzin. W godzinach wieczornych cała nasza wspólnota pielgrzymkowa dotarła na zasłużony nocleg do hotelu położonego w centrum Wilna, skąd mogliśmy podziwiać piękną wieczorną  panoramę tego miasta.

Drugi dzień pielgrzymowania  to dzień szczególny, dzień Odpustu Matki Bożej Miłosierdzia. Rozpoczął się poranną Mszą Świętą o godz. 6.30 w kaplicy Matki Bożej Miłosierdzia, zwaną Matką Boską Ostrobramską. To najbardziej oczekiwane miejsce każdego z pielgrzymów. Widok wizerunku Miłosiernej Pani pozostanie  na zawsze w naszych sercach. Tu każdy z nas zostawił Bożej Matce swoje osobiste intencje, troski i zmartwienia, prosił Ją o błogosławieństwo oraz podziękował za otrzymane już łaski. Następnie wyruszyliśmy do Trok, dawnej stolicy Litwy. Duże wrażenie  zrobił na nas zamek położony na jeziorze Galwe,  a zbudowany przez księcia Witolda. Niegdyś był on ważnym ośrodkiem Wielkiego Księstwa Litewskiego, obecnie część zamku zajmuje muzeum. Podczas codziennych posiłków mieliśmy okazję degustować tradycyjne potrawy kuchni litewskiej, m.in.: cepeliny i kibiny.  Podczas naszej Pielgrzymki elementem przewodnim była modlitwa i zaduma nad sobą, każdy z nas jechał do Matki Boskiej Ostrobramskiej w różnych intencjach. Nie zabrakło też dobrego humoru, a rodzinny klimat oraz przyjazna atmosfera udzieliła się każdemu z nas. Szczególne podziękowanie składamy Księdzu Arkadiuszowi za zorganizowanie tej Pielgrzymki i miło spędzony czas.            Urszula Konarzewska