RN
TwitterFacebook

Podlaskie. Ogłoszono przetarg na DK66 – tzw. przejście przez Wysokie Mazowieckie

Dyrektor białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował podczas piątkowej (10.07) konferencji prasowej o wysłaniu do Dziennika Urzędowego UE ogłoszenia o przetargu na „Przejście przez Wysokie Mazowieckie”. To czterokilometrowy odcinek DK66. – To święto dla naszego miasta, doczekaliśmy się – powiedział burmistrz Jarosław Siekierko. 

19 czerwca, podczas wizyty w województwie podlaskim, wiceminister infrastruktury Rafał Weber podpisał program inwestycyjny na przebudowę drogi DK66 „Przejście przez Wysokie Mazowieckie”. Niecały miesiąc później Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Białymstoku uruchomiła ogłoszenie o przetargu.

Był to jeden z najbardziej zdegradowanych odcinków w sieci dróg krajowych, którą zarządzamy. Ta przebudowa obejmie ok. czterech kilometrów, a szacunkowe koszty sięgają poziomu 80 mln zł powiedział podczas piątkowej konferencji dyrektor oddziału GDDKiA w Białymstoku Wojciech Borzuchowski.

Przejście przez Wysokie Mazowieckie jest inwestycją realizowaną przez GDDKiA (część drogowa) wspólnie z samorządem – miastem Wysokie Mazowieckie (dokumentacja, miejska infrastruktura i oświetlenie) oraz Polską Grupą Energetyczną (kablowa komunalna linia energetyczna).

– Udział samorządu jest niebagatelny, bo 15 mln zł, ponad 60 mln zł to wkład z budżetu państwa, zatwierdzony przez Ministerstwo Infrastruktury – dodał dyrektor Borzuchowski.

– Wszyscy mówili o najlepszej mleczarni w kraju, a nikt nie chciał się pochylić nad najgorszą drogą w województwie, gdzie dziennie przejeżdża przez nią 550 tirów, są koleiny do kolan, były sytuacje, że całe samochody osobowe mogły pomieścić się w dziurach, które na drodze powstawały – mówił burmistrz Wysokiego Mazowieckiego Jarosław Siekierko. – To święto dla naszego miasta, doczekaliśmy się – dodawał.

Przejście przez Wysokie Mazowieckie to przebudowa konstrukcji drogi krajowej nr 66 do nośności 11,5 tony na oś, wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 7 metrów (z budową lewoskrętów na skrzyżowaniach zwykłych), przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami poprzecznymi, budowa trzech nowych rond na skrzyżowaniach oraz nowego mostu nad rzeką Brok.

W ramach inwestycji powstaną też chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo–rowerowe, przejścia z tzw. azylem dla pieszych oraz wysepki kanalizujące ruch. Przebudowana zostanie też infrastruktura techniczna, w tym oświetlenie drogowe, kanalizacja sanitarna, wodociąg, gazociąg, sieci elektroenergetyczne, powstanie kanał technologiczny. Wybudowana zostanie też kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi i zbiornik retencyjno-odparowujący na wody deszczowe. 

Budowy dróg krajowych są połączone z wysiłkiem budowy dróg powiatowych i gminnych. W latach 2008 – 2015 kwota na drogi lokalne to ok. 300 mln zł. Tylko w przyszłym roku w ramach Funduszu Dróg Samorządowych to ok. 200 mln zł – przypomniał wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

PUW

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *