RN
TwitterFacebook

Rail Baltica. Kolejny podlaski odcinek linii kolejowej ze ZRIDem

Wojewoda Bohdan Paszkowski wydał dziś (27.04.) decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej na piąty odcinek dot. przebudowy linii kolejowej Rail Baltica, tj. Szepietowo-Łapy. Odcinek ten ma długość ok. 23 km i przebiega przez teren 5 podlaskich gmin: Szepietowo, Nowe Piekuty, Sokoły, Poświętne oraz Łapy.

Rail Baltica to część transeuropejskiego korytarza, który w przyszłości połączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię. Dzięki prowadzonej modernizacji linia przystosowana zostanie do ogólnych standardów linii kolejowych obowiązujących w krajach Unii Europejskiej.

Modernizacja linii kolejowej Rail Baltica to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych prowadzonych obecnie w Polsce. Pierwszy etap to  przebudowa odcinka Warszawa Rembertów – Tłuszcz (Sadowne). Objęła m.in. budowę lub przebudowę 4 stacji i 14 przystanków kolejowych (w tym budowę nowego przystanku Warszawa Nowy Ług) oraz wymianę torów na odcinku ponad 60 kilometrów. Ponadto unowocześniono wiele obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów czy 24 przejazdy kolejowo-drogowe.

Obecnie prace prowadzone są na odcinku Sadowne – Czyżew. Przebudowane zostaną tory wraz z infrastrukturą towarzyszącą na długości ponad 36 kilometrów. Prace na tym odcinku rozpoczęły się w połowie 2017 r. W ramach modernizacji, przebudowane zostaną m. in. 2 stacje i 4 przystanki kolejowe, 11 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 3 mosty, w tym powstanie nowy most nad rzeką Bug i drugi tor na szlaku Prostyń Bug – Małkinia. W Małkini planowane jest utworzenie Lokalnego Centrum Sterowania, z którego prowadzony będzie sprawny ruch pociągów na całym odcinku.

Teraz wojewoda podlaski wydał ZRID na fragment między Szepietowem a Łapami. Na całym odcinku do Białegostoku planowany zakres modernizacji obejmuje m.in. 4 stacje i 15 przystanków osobowych, 8 mostów kolejowych, 18 przejazdów kolejowo-drogowych, 6 wiaduktów kolejowych i 4 wiadukty drogowe. Oprócz tego w ramach inwestycji zostanie wybudowany nowy przystanek Białystok Zielone Wzgórza. Dalej linia kolejowa będzie biegła przez Ełk do Trakiszki. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2023 rok.
 
Rail Baltica/pg
 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 − 2 =